Oferta sklepu Komtechnik.pl


Wózki Widłowe

Pługi wirnikowe

Pługi

Posypywarki

Zamiatarki małe

Kosiarka

Przyczepy

Śmieciarki

Zamiatarki duże

Pojazdy

Mercedes Unimog przeszedł testy bezpieczeństwa ADAC

Różne artykuły dotyczące Unimoga, narzędzi i innych

Mercedes Unimog przeszedł testy bezpieczeństwa ADAC

Postprzez Jacek » 03 Paź 2011, 20:54

Model z serii U 300/U 400/U 500 pomyślnie zdał właśnie testy przeprowadzone przez niemiecki automobilklub ADAC.

Ciekawy artykuł na motofakty

Image
Eksperci ADAC bacznie przyjrzeli się modelowi U 400, uzbrojonemu w pług śnieżny i piaskarkę lub w kosiarkę. Rezultaty testu potwierdziły wysoki standard bezpieczeństwa tego pojazdu.

Z zamontowanym pługiem śnieżnym Gmeiner GLS 270, przednia część Unimoga mierzy zaledwie 3,1 metra - o 0,4 metra mniej niż przewidują przepisy. Kierowca dysponuje polem widzenia od 10 metrów w przód, co umożliwia mu szybką reakcję w razie zagrożenia. Ergonomicznie umieszczony fotel i duże przeszklenie kabiny zapewniają optymalną widoczność nawet podczas pracy w ruchu ulicznym.

Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka pozwalają na obserwację tego, co dzieje się z tyłu pojazdu, i minimalizują obszar martwego pola. Tylne oświetlenie składa się z czterech świateł pozycyjnych, dwóch kierunkowskazów, dwóch świateł cofania, światła przeciwmgłowego i dwóch świateł hamowania. Dodatkowe oświetlenie boczne i obrysowe oraz regulowany zasięg przednich lamp zapewniają bezpieczeństwo w każdej sytuacji.

Montowany standardowo 4-kanałowy układ ABS zapobiega blokowaniu kół i gwarantuje kierowcy Unimoga sterowność podczas hamowania awaryjnego. Automatyczna regulacja siły hamowania w zależności od obciążenia (ALB), Fot. Mercedes-Benz pneumatyczny dwuobwodowy układ hamulcowy oraz dwustopniowy hamulec silnikowy zapewniają możliwość precyzyjnego dozowania siły hamowania oraz skuteczność nawet podczas jazdy po nieutwardzonych lub górskich drogach.

Dzięki korzystnemu rozkładowi mas (45 do 55 proc. po załadowaniu), obciążony Unimog może bezpiecznie zawrócić na płycie poślizgowej z prędkością 26 km/h.
Image
Zawieszony na sprężynach Unimog dysponuje 4-punktowo mocowaną kabiną, przetestowaną zgodnie z normą ECE R 29/2. Zgodnie z wnioskami testu ADAC, niewielkie wibracje przenoszone na fotel dodatkowo ograniczają zmęczenie. Solidna rama Unimoga pochłania energię w razie uderzenia w tył pojazdu. Optymalny rozkład obciążenia i platforma o długości 2,4 metra chronią kierowcę przed skutkami kolizji, podobnie jak 3-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz zintegrowany zagłówek, zgodne ze standardami ciężarówek.
"Biegnę, biegnę i ciągle mało czasu"
Awatar użytkownika
Jacek
Administrator
 
Posty: 235
Rejestracja: 26 Gru 2010, 21:41
Miejscowość: Staniowice (ok.Kielc)

Wróć do Artykuły Unimog

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

cron
Wózki Widłowe | Pługi wirnikowe | Pługi | Posypywarki | Zamiatarki małe | Kosiarka | Przyczepy | Śmieciarki | Zamiatarki duże | Pojazdy |
Multihog | Hako Polska | Berti | Eco Technologies | Trilo | Caster | Pronar | Hydromann | Dobrowolski | HYDROG |